Friday, February 16, 2007

راه کوتاه تر

سلام
ایران هم اکنون درگیر بحران بزرگی شده است رفتن پرونده ایران به شورای امنیت کشور ما را با مشکلی روبرو کرده است که هیچگاه با مشکلی مشابه آن روبرو نبوده است
هم اکنون کشور بر سر دوراهی تسلیم یاتحریم های روز افزون و احتمالا تهاجم بین المللی قرار دارد که می تواند عواقب وخیم وجبران ناپذیری در بر داشته باشد.
من هم با نگرانی حاکمان کشور شریکم که حتی با پذیرش قطع نامه هم مشکلات روابط آنان با غرب و جامعه بین المللی پایان نخواهد یافت . مشکل اصلی آنان از داخل کشور شروع شده و به سطخ روابط خارجی توسعه یافته است . در نبود یک سیستم دموکراتیک جمهوری اسلامی ناچارا از هر سو تهدید احساس می کند . اگردر ایران مطبوعات آزاد و آزادی بیان وجود داشت و احزاب واقعا در تحولات نقش داشتند و نهاد های مدنی می توانستند موثر واقع شوند ودر مقابل تصمیمات و روند های غلط و مخالف با منافع ملی واکثریت بایستند و صاحبان تخصص و کارشناس و آشنا با جهان امروز به تصمیم سازی می پرداختند امروزه ایران به این مخمصه دچار نشده بود .
اما به نظر من باز هم دیر نشده آگر دست اندر کاران واقعا در فکر نجات کشورند بهتر است به جای امتیاز دادن به بیگانگان و نهایتا تسلیم شدن و یا نابود کردن کشور به راه کوتاهتر روی بیاورند .
موانع آزادی های بیان و رسانه ای را بر طرف سازند . فیلتر ها را بر دارند . به منتقدین اجازه دهند حرف هایشان را بزنند .
انتخاباتی آزاد در کشور بر پا نمایند .
ان گاه مطمئنا همه تهدید های کشور رفع خواهد شد . نمونه کوچک آن در 2 خرداد 1376 در یک انتخابات نسبتا پذیرفته شده اتفاق افتاد .
آیا این راه کوتاه تر و نزدیک تر به امنیت نیست . دریغ از نا دانی و قدرت طلبی .........................

2 comments:

Sapinud said...

Inha ham ke hazeran har rahi ro entekhab konan ella in rah... Jaleb bood...

Anonymous said...

fekr nemikonin agar jameyeh ma ye harfi barayeh goftan dasht hameh talashesho mikard ke bezaneh hala eb har gheymati?

man oonghadar shenakhteh amighi az jamee nadaram, vali aksariyat mardome keshvaram ke beyne 18 - 32 hastan moshkele aslishoon

tamineh niyazhayeh muli (hala be har shekl)
nahveyeh lebas poshidan va urayesh sherkat to mehmonihayeh delkhah
...

va aghlab ham ruhe chandin dah salaro entezar daran dar arzeh modateh kotahi tey konan.

shoma agar herame takamolo ghabool dashteh bashid, esnas niyaz dareh aval niyazhayeh jesmi o madisho bartaraf koneh ta badan maniyeh niyazayeh manaviro dark koneh.

moteasefaneh too keshvareh ma in farhangeh az beyn rafteh. aghlab kasiro kar dorost midonan ke az oon aval bereh oon balayeh heram beshineh o be manaviyat o daroon ensan (khoda) bereseh o fekr koneh.

man ba harfha o pishnahadayeh shoma kamelan movafeghan, vali fekr mikonam ghablesh bayad ye zamineyeh monaseb barash ijad beshe.

agar mardom az nazareh eghtesadi ba moshkelateh amighi dargir nabashan in forsato daran ke fekr konan.